De Wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd door het Koninklijk Besluit van 16 maart 1968; het Koninklijk Besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg; het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens; het Besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens; het besluit van de gemeenteraad van 30 april 2009 waarin de bevoegdheid tot het vaststellen van aanvullende reglementen over het wegverkeer werd gedelegeerd naar het college van burgemeester en schepenen.
Naar aanleiding van de uitrol van pubieke laadinfrastructuur stellen we dit aanvullend verkeersreglement op.
Op volgende drie locaties werd laadinfrastructuur voorzien.
Op volgende drie locaties zullen telkens twee parkeerplaatsen voorbehouden worden voor elektrische voertuigen voor het gebruik van de laadpaal :
De twee parkeerplaatsen worden elk voorzien van een groene grondmarkering met een witte afbeelding van een wagen en een stekker.
Elke parkeerplaats zal gesignaleerd worden met een P-verkeersbord (E9a) met stekker.
Het aanvullend reglement wordt ter kennisgeving gepubliceerd op www.genk.be/reglementen.