Op 21 december 2021 heeft de gemeenteraad volgend reglement vastgesteld: “Reglement inzake inventarisatie van en belasting op verwaarloosde woningen en gebouwen in het kader van het intergemeentelijk samenwerkingsverband ‘Lokaal Woonbeleid GAOZ’ (= Genk, As, Oudsbergen, Zutendaal) voor de aanslagjaren 2022 tot en met 2025”.
Naast een aantal tekstuele aanpassingen en/of verduidelijkingen worden, op advies van Wonen Vlaanderen en na overleg binnen het beheerscomité van IGS Lokaal Woonbeleid via voorliggend wijzigingsbesluit, volgende aanpassingen voorzien:
De wijzigingen aan het reglement treden in werking vanaf 1 januari 2023. Gezien tot dusver nog geen kennisgevingen van voorgenomen inventarisatie werden verzonden en er aldus nog geen effectieve inventarisatie van verwaarloosde woningen of gebouwen heeft plaatsgevonden, heeft voorliggende reglementswijziging geen impact voor eventueel reeds geïnventariseerde woningen of gebouwen. De eerste kennisgevingen zullen worden opgemaakt en betekend op basis van het gewijzigd reglement.
Het reglement inzake inventarisatie van en belasting op verwaarloosde woningen en gebouwen in het kader van het intergemeentelijk samenwerkingsverband ‘Lokaal Woonbeleid GAOZ’ (= Genk, As, Oudsbergen, Zutendaal) voor de aanslagjaren 2022 tot en met 2025 wordt gewijzigd als volgt:
Deze wijzigingen gaan in vanaf 1 januari 2023.
De gemeenteraad neemt kennis van de gecoördineerde versie van het reglement inzake inventarisatie van en belasting op verwaarloosde woningen en gebouwen in het kader van het intergemeentelijk samenwerkingsverband ‘Lokaal Woonbeleid GAOZ’ (= Genk, As, Oudsbergen, Zutendaal) voor de aanslagjaren 2022 tot en met 2025.