Overeenkomstig artikel 11 §3 van de beheersovereenkomst stad-AGB gebeurt het vaststellen en wijzigen van de tarieven na goedkeuring door de raad van bestuur van het AGB en door de gemeenteraad.
De gemeenteraad en raad van bestuur keurden op 21 januari 2020 de statuten en de beheersovereenkomst stad-AGB, met in bijlage 1 de tarievenlijst (inwerkingtreding op 1 februari 2020), goed.
De tarievenlijst werd achtereenvolgens gewijzigd door de gemeenteraad en raad van bestuur dd. 15 december 2020 (met ingang van 1 januari 2021), dd. 23 februari 2021 (met ingang van 1 maart 2021), dd. 23 maart 2021 (met ingang van 1 april 2021) en dd. 26 april 2022 (met ingang van 1 mei 2022).Onder meer volgende wijzigingen worden aangebracht in de tarievenlijst:
De wijzigingen treden in werking vanaf 1 november 2022.
De gemeenteraad keurt de wijzigingen van de tarievenlijst goed.
De gemeenteraad neemt kennis van de gecoördineerde versie van de tarievenlijst.
De wijzigingen gaan in vanaf 1 november 2022.