Als raadslid ben ik aangesproken door een cliënt met administratieve beperkingen.
De aanvraag gebeurde medio september 2020 en kende 17 mails voor het dossier volledig was.
De aanvrager kon dit niet zelfstandig doen.
De werking van SVK Het Scharnier verloopt bijzonder stroef.
Er is geen begeleiding voor het aanvragen van de nodige attesten (belastingen – notaris). Vaak werken deze diensten tijdens deze pandemie moeilijk (op afstand).
Ik heb mogen ervaren dat er weinig empathische reflex aanwezig is voor cliënten met een acuut woonstprobleem.
Het ontbreekt aan het aanbieden van een duidelijk antwoord op de actuele woningnood.
Vanuit mijn hulpverleningsreflex vind ik dat hier geen begeleiding op maat gegeven wordt voor personen met een woonproblematiek.
Ik vind dat de werking van deze dienst absoluut geëvalueerd moet worden met een verbetertraject.
Met SVK Het Scharnier werd eerst bekeken welk inschrijvingsdossier je beschrijft in je vraag en hoe de knelpunten die je aanhaalt werden behandeld. Aangezien dit over een individueel dossier gaat, zal ik u de rest van het antwoord persoonlijk overmaken, maar naar ik het begrijp is het dossier in goede orde opgevolgd door SVK; zoals we dat overigens van hen gewoon zijn.
di 19/01/2021 - 18:23