1ste Commissie: Veiligheid, Beleidscoördinatie en Innovatie, Aanpak Armoede, Interne Stafdiensten en ICT en
5de Commissie: Wijken, Wonen en Participatie op maandag 22 maart 2021 om 19.30 uur.
2de Commissie: - Talentontwikkeling, Samenleven en Cultuur
- Sociaal Welzijn, Erediensten en Voorzitter van het Bijzonder Comité van de Sociale Dienst op donderdag 18 maart 2021 om 19.30 uur.
6de Commissie: Economie, Toerisme en Evenementen, Duurzaamheid en Jeugd en
7de Commissie: Ruimte op dinsdag 16 maart 2021 om 19.00 uur.
8ste Commissie: Werk en Financiën op donderdag 18 maart 2021 om 19.00 uur
Op dinsdag 23 februari 2021 om 20.17 uur vond de vergadering van de gemeenteraad plaats. Het verslag van deze vergadering wordt ter kennisgeving en goedkeuring aan de gemeenteraad voorgelegd.
Selectietechnieken voor het examen van de functie van adjunct-algemeen directeur (decretale graad).
Goedkeuring van het reglement voor occasioneel gebruik van infrastructuur van Groep Genk.
Voor de uitbating van de gecentraliseerde opvang Genk- Centrum stelde VZW BKO Genk - Oost zich kandidaat en stelde een inhoudelijk en financieel businessplan op. Na een positieve beoordeling van dit dossier werd een model samenwerkingsovereenkomst opgemaakt met bijhorend betoelagingskader.
in 2019 werd de het woonproject 'In de Bres' gestart. Doelstelling was om woningen voor gezinnen op de markt te brengen met een grondaandeel dat niet klassiek werd verkocht maar in erfpacht gegeven. De gronden die hiervoor ter beschikking werden gesteld waren eigendom van de stad Genk, gelegen in de Bresserstraat en de Loofstraat. Daarmee werd de betaalbaarheid sterk ondersteund. Een toewijzingsreglement zorgde ervoor dat vooral jonge mensen en gezinnen een voorrang kregen bij de toewijzing van de loten. Er werden 9 van de 16 grondaandelen in erfpacht gegeven. Na een evaluatie werden het toewijzingsreglement en de erfpachtovereenkomst bijgestuurd. Deze documenten liggen nu ter goedkeuring voor, zodat een tweede oproep voor de resterende grondaandelen van start kan gaan.
Goedkeuring van een nieuw stedelijk toelagereglement: toelage ter ondersteuning van de digitalisering van de verkoopkanalen van handels- en horecazaken.
Verkoop van gronden (en vestiging erfdienstbaarheden) i.k.v. ministerieel besluit voor het beheer van afval en regenwater aan de Stiemerbeekvallei.
Kosteloze overname perceel grond i.f.v. verkaveling, t.p. Guilaume Lambertlaan.
Heveco heeft een recht van erfpacht op een perceel industriegrond in de Eikelaarstraat. Zij wenst over te gaan tot de aankoop van dit perceel. Dit kan worden toegestaan aan de huidige schattingsprijs.
Goedkeuring van de actualisatie van bijlage 1 “Tarievenlijst” bij de beheersovereenkomst stad-AGB (d.d. 21 januari 2020, gewijzigd d.d. 15 december 2020 en 23 februari 2021) met ingang van 1 april 2021.
Goedkeuring van de aanpassing van het retributiereglement voor het occasioneel gebruik van diverse zalen/ruimtes in stedelijke infrastructuur, desgevallend met dienstverlening, apparatuur en diversen.
Voor de duur van de vaccinatiecampagne tegen Covid-19 georganiseerd door de hogere overheid, wordt een retributie geheven voor het vervoer naar en/of vanuit het Vaccinatiecentrum ‘De Limburghal’ te Genk, uitgevoerd door één van de aangeduide vervoerspartners.
De opdracht omvat het leveren van een veegwagen van 5m³ (en verplichte overname van de bestaande veegwagen van 6m³ die uit dienst zal genomen worden) voor de Afdeling Groen en Reiniging. Er wordt gekozen voor een kleiner type veegwagen (5m³), specifiek voor de handelsstraten.
Het is noodzakelijk om over te gaan tot de aankoop van een nieuw softwarepakket voor loonverwerking in gemengde service en de modules Core & Soft HR Premium en Mijn HR, omwille van het feit dat de huidige Cipal HR-paketten (APHRODITE, ATLAS en ADONIS) op termijn stoppen en worden vervangen door een nieuw softwarepakket “LIMA”. De aankoop kan plaatsvinden via het in-house principe.