Het huishoudelijk reglement werd goedgekeurd op de raad van 22 januari 2019 en werd aangepast tijdens deze zitting. Als bijlage van dit reglement en conform het decreet lokaal bestuur wordt het reglement m.b.t. het behandelen van klachten voorgelegd.
Klachtenbehandeling dient hierbij te worden bekeken als een mogelijkheid voor de organisatie om haar dienstverlening te verbeteren. Om dit te kunnen realiseren, wordt aan de diensten een belangrijke rol toebedeeld, aanvullend op de rol van klachten coördinator.
Om de coördinatie en een correcte behandeling van klachten mogelijk te maken, treedt het nieuwe reglement pas vanaf 1 januari 2020 in werking. Het bestaande reglement blijft tot dan gelden.
Artikelen 38, 302 en 303 decreet lokaal bestuur
Als bijlage op het huishoudelijk reglement keurt de raad een nieuw klachtenreglement goed.
De raad voor maatschappelijk welzijn gaat akkoord met het nieuwe klachtenrgelement als bijlage van het huishoudelijk reglement.
Het nieuwe klachtenreglement treedt in werking vanaf 1 januari 2020.